mandag 28. juni 2010

Alt for Rognan og meg

Jeg sto opp før ti etter å ha sovet godt. I løpet av natten drømte jeg om alt mulig rart, blant annet ble jeg nummer fire på sprint i NM på ski, foran selveste Northug. Jeg ble hele Norges snakkis i lang tid etterpå.

Føttene tvang meg til å ta det med ro i dag. I skrivende stund har de det ikke mye bedre, og i tillegg er akillesen litt stiv. Mulig jeg slapper av også i morgen.

Jeg ble med familien Oskal - fra gårsdagens middag - til Rognan for å gjøre noe småtteri, og det gjorde dagen litt større for meg. Jeg fikk kikket meg rundt i sentrum før det ble kaffe hos Lena, som også var på middagen i går. Været var faktisk optimalt i dag, sjokkerende nok.

Rognan var ikke spesielt harry, faktisk ganske koselig. Nede på havnen fant jeg den beroligende lukten av tang & tare og salt, og oppe blant husene glimret de fleste innbyggerne med sitt fravær. De få jeg møtte var hyggelige som bygdefolk flest, spesielt hos Lena. Åssidene rundt var kledt med kraftlinjer. Ståltårnene gir meg en fornemmelse av noe majestetisk, så lenge jeg klarer å befri meg fra tanken om inngrep i naturen.

Tilbake på hytta fikk jeg selskap av en familie fra Bodø som skulle ligge over noen dager, og etterhvert et par eldre herremenn. Det var fint med noen andre stemmer rundt meg enn dem inne i hodet mitt, selv om vi også er gode venner.

Det blir vel en tidligere kveld enn i går, og et kortere innlegg. Begge deler kan jo være godt for noen og enhver.

Jeg legger ved noen fattige bilder. Det ene viser hytta bak noen trær, det andre en reinsskrott jeg fant i veikanten i går kveld. Den vitner om at jeg ikke er den eneste kjøtteteren her omkring.

1 kommentar:

  1. Hahaha, æ må fliiiiir!! Av flere ting..
    At du hadde slått Northug ved å "bare" bli nummer 4 sier jo en del om at denni drømmen bære var reinspikke vrøvl! Nesten uten unntak er det jo sånn at Northug vinner, eller så ender han på en 20.plass fordi han ikke gidder og heller sparer krefter:P Håper du drømmer om 5mila i natt, så er jeg spent på åssen det går med plasseringene der...!

    Kan du ikke bare bli i Rognan en dag til a? Hørtes trevligt ut der!! Dra og få deg litt pedikyr på en lokal bjutishop...

    SvarSlett