mandag 6. april 2009

6. april - Gjøvik

Tittelen lyver ikke. Jeg er nok en gang tilbake på Gjøvik, etter kort tid ute på tur.

Da jeg kom hjem fra Trondheim, fortalte jeg om forkjølelsessymptomer som viste seg å stamme fra salmonella. Dette var naturligvis apriltøv. Likevel, jeg var forkjølet, og ble stadig verre utover uken. Jeg dro allikevel ut på tur, fullt ut sikker på at jeg skulle bli bra. Det har jo gått bra før.

Formen ble ikke bedre oppe i Jotunheimen, men den ble heller ikke verre. Noen begynte å hevde at jeg kanskje hadde halsbetennelse eller bronkitt. Ettersom skibindingen røk i går, begynte jeg å vurdere fjellvettregel nummer 8 ("Vend i tide - det er ingen skam å snu.). Avgjørelsen ble fattet, og jeg kom meg ned med bussen i dag. De to jentene skulle uansett ned igjen, og søsteren min ble også med. Det er altså Ola som er igjen der oppe, i sin søken etter portretter og sosiale muligheter. Skål for ham.

Her nede har jeg begynt på solhattkur, og i tastende stund spiser jeg fersk ingefær etter kjerringråd fra min bror. Vi får se hvor det bringer meg. Det som er sikkert, er at det var lurt å komme seg ned. Jeg kan tross alt pådra meg lungebetennelse. Det ville satt meg meget ut, kanskje jeg ikke ville rukket målet mitt. Da ville det være bedre å reise til dødsriket, slik at jeg ikke lenger traktet etter lykke der oppe blant tindene. Eller her nede blant menneskene.

Jeg høres muligens en smule deprimert ut, og det er fordi jeg smører tykt på. Jeg er glad i meierismør, og helst i tykke lag. Jeg er dog mer optimistisk enn jeg høres ut. Det er viktig hvis man vil bli rask friskest mulig. Eventuelt frisk raskest mulig.

5 kommentarer:

  1. Plei deg sjøl og be good nå morikka!! =) med den hosten og harkinga er solhatt og litt love dæ du treng! jeg så¨på gutta på sør polen,teltet funka bra for dom det!;) var det den oransje jakka du hatt fått, lik doms? nice*
    God bedring dud, blæster mer villmarksliv sea

    SvarSlett
  2. Takk, herlig med en kommentar. Dekk tre jinten sætt litt større krav tæl utstyret enn dessa kara, veit du! Tipper det var samme dunjakke, ja.

    SvarSlett
  3. Det gjør vi jammen! Og vi har jo kommentarer til forbedringer av utstyret/teltet å vi:D (selvom 'vindavvisende' snømurer ikke akkurat følger med i teltpåsan..)
    Nei, bror må bli frisk nå. Videre Turporten-eventyr trengs!

    SvarSlett
  4. Takk for en fin tur, Macho-Moe :) Synd at det ikke ble noen topper på oss men. Håper formen din holder seg på godfot fremover!!

    SvarSlett