fredag 2. januar 2009

2. januar

Vi våknet til strålende sol og vindstille på Lindesnes. Jeg brukte noen timer på pakking før jeg tok farvel med Helene. Pulken var ikke så tung som jeg trodde, men ble tung nok etterhvert. Rundt tre-fire, da jeg egentlig skal slå leir, knakk det ene gjengestaget på pulktrallen. Etter at fortvilelsen nesten tok meg, ble jeg tipset om en tømmerhogger av forbigående kvinne. Han var like i nærheten, og reiste like godt hjem og fant frem en gammel olabil som erstatning. Jeg har blitt fortalt at folk ofte er svært vennligsinnede overfor turgåere av min sort, men så raskt og greit hadde jeg ikke drømt om. Jeg slo leir et stykke unna og gjorde en del arbeid med utstyr før kvelden tok meg. Flott vær og én kald grad hele dagen.

2 kommentarer:

  1. Pappa rista hardt på huet da han fikk høre at staaget røyk så fort! Han lurer på hvor på staaget det gikk i stykker. Får håpe du har like mye hell med deg videre på turen mtp å møte vennligsinna folk!! Vi er spent på åssen det går med rulleskigåinga forresten, fortell gjerne om det!
    Hilsen pappa og Anne. Mamma hilser.

    SvarSlett
  2. Hei
    Godt å se at du kommer deg fremover, og at du fikk hjelp av snekker Rune.

    Hilsen den forbigående kvinnen

    SvarSlett